BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 27, 2010

Sedikit coretan permulaan tentang Freemason.



Selama berabad-abad,banyak telah diadakan perbincangan tentang Freemansory. Sesetengah orang menuduhkan segala kejahatan dan hal buruk yang berlaku kepada Masonry.Setiap orang mencuba untuk memahami “Persaudaraan” tersebut,dan  mereka bersikap sangat bermusuhan terhadapnya. Sebaliknya, para Mason masih terus menerus dengan tradisi tutup mulut terhadap semua tuduhan yang dilontarkan, dan lebih memilih untuk tampil sebagai kelab sosial biasa yang bukanlah rupa sebenar mereka.


Masonry telah bergerak sebagai suatu aliran pemikiran. Pengaruh terpenting yang menyatukan para Mason adalah falsafah mereka yang paling tepat didefinisikan sebagai “materialisme” dan “humanisme sekular”. Namun, Masonry adalah suatu falsafah keliru yang berlandaskan pada berbagai anggapan yang salah dan teori yang cacat. Inilah hal mendasar yang mesti menjadi titik tolak untuk menilai Masonry.
Pentingnya penilaian seperti itu perlu diberitahu sejak awal, tidak hanya untuk menjelaskan perkara ini kepada non-Mason, tetapi juga untuk mengajak para Mason sendiri memahami kebenaran. Tentu saja, sebagaimana orang lain, para Mason bebas memilih sendiri, dan dapat mengambil pandangan apa pun yang mereka inginkan tentang dunia dan hidup sesuai dengannya. Ini ialah hak asasi mereka. Tetapi, orang lain pun mempunyai hak untuk memaparkan dan mengkritik kekeliruan-kekeliruan mereka.
 

 Freemason memainkan peranan penting dalam perkembangan Eropah dari agama, dan seterusnya, membangun sistem baru yang berlandaskan kepada falsafah materialisme dan humanisme sekular. Masonry juga telah mempengaruhi dalam penekanan unsur-unsur ini kepada peradaban non-Barat.




Sangatlah penting untuk umat islam mengenali dahulu tentang apa itu Freemansory ini sebelum mengetahui dengan lebih lanjut tentang sejarah,dakyah-dakyah dan konspirasi yang dilakukan oleh mereka.Ini bagi memudahkan umat islam mengenal pasti tentang kesesatan dan berhati-hati dengan pergerakan ini yang kini sedang rancak bergerak di seluruh dunia.

Share/Bookmark

1 comments:

sabeng said...

ahamdulillah.. teruskan usaha ini... kita tidak pernah sendiri... Insyallah..

Post a Comment